Czarny PR

Pozytywny reklama nie w każdej sytuacji przynosi bardzo dobre efekty. Czasem pomimo usilnych starań nie jesteśmy w stanie zapewnić właściwych efektów.

Gdy konkurencja posiada nad nami de facto ogromną przewagę, całkiem jasne jest, że będziemy chcieli się tej przewagi pozbyć. W ten właśnie sposób powinniśmy postępować, jeżeli pragniemy odkryć na rynku miejsce dla siebie i dla swojej firmy. Czarny PR może w tym pomóc. Czym on jest? Tego dowiesz się już za chwilę.
Otóż takim PR nazywamy negatywne działania marketingowe, które wymierzone są w inną markę. Jeżeli nie możemy przyciągnąć do siebie konkurencji za poradą pozytywnych opinii o naszej firmie, a środowisko jest hermetyczne, to w takim przypadku konieczne jest posługiwanie się w całości innym modelem. Jest nim czarny reklama, czyli inaczej próba zdetronizowania konkurencji za radą umieszczania w internecie negatywnych informacji o danej firmie czy firmach. Posłużymy się tutaj przykładem. Mamy 2 restauracje i każda z nich jest dobra, każda posiada klientów i dobrą opinię, ale jedna woli być lepsza. Co powinna w takiej sytuacji zrobić. Otóż musi podjąć działania, które zmierzą do postawienia w złym świetle restauracji konkurencyjnej. O ile tak zrobi i klienci odwrócą się od tej drugiej firmy, to w całości zrozumiałe będzie, że taka firma jest wówczas na wygranej pozycji. Otóż w sytuacji, kiedy zastosuje się taki model postępowania, efekty mogą przejść nasze najśmielsze nadzieja i o to teraz chodzi. Czarny marketing szeptany może się stać tajną bronią mojej firmy.

Sprawdź tutaj: czarny marketing szeptany.

0 comments